ISPRO.pl - Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

Kampanie linków sponsorowanych na platformie Google Ads to jedna z najpopularniejszych form reklamy w internecie. Nie ma w tym nic dziwnego – Google jest potentatem na tym rynku i pomijanie go w planie marketingowym byłoby po prostu sporym błędem. Czym jednak są reklamy Google Ads i co warto o nich wiedzieć? O tym poniżej.

Co to jest Google Ads?

To nic innego, jak system reklamowy obsługiwany przez Google, który pozwala na docieranie z reklamą kontekstową bezpośrednio do odbiorców korzystających z wyszukiwarki Google lub odwiedzających strony zrzeszone w sieci reklamowej Google.

Co istotne, w przypadku reklam Google Ads możliwe jest śledzenie wielu parametrów związanych z kampanią, takich jak liczba wyświetleń reklamy, kliknięć w nią, czy – po odpowiednim skonfigurowaniu skryptów analitycznych osadzonych na stronach docelowych – konwersji, jakie te reklamy przynoszą.

Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

Pierwsze efekty prowadzenia kampanii w Google Ads są widoczne praktycznie rzecz biorąc natychmiast. Konfiguruje się kampanię i… reklamy „lecą” w internet. To już samo w sobie jest sporą wartością, ponieważ pozwala nie tylko zacząć pozyskiwać klientów zaraz po otwarciu biznesu, ale też szybko reagować na ewentualne zmiany rynkowe, czy angażować się w real time marketing.

Jednak możliwość szybkiego uruchomienia reklamy to nie wszystko. Istotną cechą reklam Google Ads jest to, ze z ich pomocą można docierać do odbiorców poszukujących bardzo konkretnych informacji. Wybiera się słowa kluczowe, lokalizację poszukujących, ale też urządzenia, z których korzystają (użytkownicy korzystający w danej chwili z urządzeń mobilnych mogą mieć w końcu inne intencje, niż ci, którzy siedzą przed komputerem stacjonarnym), czy wreszcie dni i godziny, w których będą emitowane komunikaty reklamowe.

Ta elastyczność daje naprawdę ogrom możliwości i warto z nich korzystać. A to nadal nie wszystko, bo Google Ads pozwala zaskoczyć czymś jeszcze, a mianowicie remarketingiem. To funkcjonalność, dzięki której można podążać z przekazem reklamowym za internautami, którzy już na danej stronie wcześniej byli. W ten sposób przypomina im się o sobie i zwiększa szanse na podjęcie decyzji zakupowych.

Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

To bardzo ciekawe pytanie, ale odpowiedź nie wskaże zwycięzcy. Prawda jest taka, że w wielu przypadkach najlepiej stawiać na obie formy promocji. Przyczyna jest bardzo prosta – o ile reklamy Google Ads działają szybko i pozwalają na dużą precyzję, o tyle pozycjonowanie ma efekty rozciągnięte w czasie, opóźnione, wymagające inwestycji, ale też w bardzo długiej perspektywie czasu okazuje się mimo wszystko tańsze.

Co więcej, reklamy Google Ads można uruchomić bez konieczności angażowania się w optymalizację strony (choć mimo wszystko warto o nią zadbać, choćby z myślą o współczynniku jakości reklam). W przypadku pozycjonowania optymalizacja jest bardzo istotna, jednak prędzej czy później zaczyna ono przyciągać użytkowników z fraz bardzo niszowych, często trudnych do przewidzenia w trakcie konfigurowania kampanii Ads (w której brak celowych wykluczeń mógłby prowadzić do nadmiernego zużywania budżetu, co nieraz prowadzi do wycięcia także wartościowych słów kluczowych).

Wreszcie warto zauważyć, że pozycjonowanie doskonale współgra z Gogole Ads właśnie dzięki wspomnianemu już wcześniej remarketingowi. W ten sposób pozycjonowanie często jest kanałem pierwszej styczności internauty ze stroną. Ale nawet jeśli nie uda się wtedy uzyskać konwersji, za pomocą remarketingu można nadal wysyłać do owego potencjalnego klienta przekazy reklamowe i… często dzięki temu Ads kończy to, co zaczęło pozycjonowanie.

Efekt jest taki, że angażując się w obie formy marketingu, w Google Ads i w pozycjonowanie, można uzyskać znacząco lepsze efekty. Co zresztą można śledzić za pomocą Google Analytics przy odpowiednim ustawieniu modeli atrybucji. Wiele osób skupia się przy tym wyłącznie na last clickach, czyli na kanałach domykających, ale jeśli wybierze się atrybucję dzielącą znaczenie poszczególnych etapów styczności użytkownika ze stroną, okazuje się, że często synergia kanałów marketingowych ma naprawdę spore znaczenie.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *